SLOW DOWN (Yin Yoga)

Maandag 20.30 & Vrijdag 09.30 uur!

Slow Down met Yin Yoga

Ook voor wie geen topsporter of primaballerina is, heeft baat bij Yin yoga. Als je een zittend beroep hebt, bijvoorbeeld, belast je de gewrichten en het bindweefsel in je bekken en rug. Je spieren zijn constant aan het werk om je lichaam rechtop te houden. Daardoor verkorten ze. Bij Yin yoga laat je die spieren juist los. De houdingen worden daarom zittend of liggend uitgevoerd. 


Daarnaast noem je het bindweefsel ook wel 'connective tissue', het weefsel wat alles in je lichaam met elkaar verbindt. Door je te verbinden met je bindweefsel, verbind je je met je lichaam, en tegelijkertijd met alle onbewust opgeslagen emoties die je cellen dragen. Door aandacht, adem, bewustzijn & voelen kunnen alle emoties opkomen en losgelaten worden. Alles wat je onbewust hebt opgeslagen in je cellen, je lichaam, ga je bewust ervaren en loslaten.

 

In tegenstelling tot de dynamische vormen van yoga, richt Yin yoga zich niet op het versterken van je spieren maar juist op het ontspannen hiervan. Yin Yoga is een goede tegenhanger naast de Kundalini Yoga = Yang.  

Door de spieren te ontspannen bereik je het bindweefsel, gelegen in de diepere lagen van je lichaam. Bindweefsel versterkt en verlengt zich langzamer dan spierweefsel, vandaar dat Yin Yoga poses tussen de 3 en 5 minuten worden vastgehouden. Yin yoga geeft diepe ontspanning, stimuleert je meridianen en organen en leert je ruimte ervaren in je lichaam.

 

De les eindigen we met een meditatie met of zonder mantra!  

 

Heb je interesse laat het me weten via info@soulspirit.nl

inschrijven les(sen) of proefles

 

De opleiding van Yin Yoga Teacher heb ik afgerond bij Johan Noorloos van De Nieuwe Yogaschool in Amsterdam! (www.denieuweyogaschool.nl). Daarnaast blijf ik me verdiepen door het volgen van workshops van verschillende leraren.